Monday, July 11, 2016

First Entry! Selamat Hari Raya 2016!

Assalamualaikum wrt wbh.

Bismillah...

Cubaan untuk berblog lagi sekali. :D
Entah ni blog yang ke berapa dah saya create. Hihi. Yang lama semua dah tak aktif. Semoga ini blog yang terakhir dan berkekalan hendaknya. Haha.

Hmm..
Sebab apa nak create blog baru?
Sebab saya dah berazam nak merekodkan semua hasil2 kerja jahitan saya di blog ini. Selain itu, di blog ni juga saya nak save link ke semua tutorial menjahit yang saya jumpa. :) Selingannya nanti of course lah about my memories and parenting journey to my children juga. :)

Dan satu lagi azam tahun ni adalah nak mula small business menjual barang2 handmade, especially babies' apparels/gears. Hehe. Semoga Allah permudahkan semuanya :).

Serba sedikit about me.
Nama diberi adalah Elda Malissa Sangit. :)
Nama panggilan Elda. Saya tak biasa dengan panggilan Malissa. Memang akan tak sengaja ignore jika orang call me Malissa. :)
Umur sekarang 32 tahun. Mother to 2 beautiful angels. Baby no.3 is half-way journey to join us, due on November, insyaAllah. (May Allah ease everything). Masih belum tahu gender lagi. Hopefully boy pula kan. Hihi. Tapi, tak kisah juga if girl, yang penting sihat walafiat, sempurna :).

Hari ni baru 6 Syawal, jadi, saya ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin kepada semua readers! **Raya kan sebulan ;p


Hannah Damia (jiejie), Elda (ummi), Mohd Hazri (ayah), Hannani Dafinah (meimei).

Baju kami yang girls semua jahit sendiri, kecuali si ayah. Sebab kain pun tak cukup, dan ummi pun belum pernah cuba jahit baju melayu lelaki. ^_^
Next raya yer ummi jahitkan. 

Ok, dah panjang dah intro untuk first entry ni. (not bad!) 
Undur diri dulu yer. 
More entries and updates coming soon yer :)
Of course pasal baju raya dulu lah yer. Hikhik



No comments:

Post a Comment